måndag 9 februari 2009









Jag passade på att ta med mig kameran när jag följde med ett av småtrollen till skolbussen på morgonen i dag. Det var gnistrande kallt och solen var på väg upp men ack så kallt -12 grader var det. När jag väl stod där uppe vid vägkanten och huttrandes och pratade med lilltrollet så körde en bil i diket bara 10 meter ifrån oss. Den slirade först till på den glashala vägbanan och sen rätt in i den halvmeterhöga vallen, tog den med sig och tjoff rakt ner i diket. Den stod som tur var på rätt köl men den stackars föraren kom inte ut ur bilen först för all snö som blockerade förarsidan så jag var tvungen att hjälpa denne ut genom passagerarsidan. Som tur var så gick det hela bra och föraren som var ensam gjorde sig inte illa. Föraren fick dock följa med mig hem och ringa efter bärgare då bilen låg begravd i nästan 50 cm snö och medans vi väntade på den så bjöd jag på lite varmt kaffe med dopp. Det var mycket uppskattat och det förstår jag för vem vill sitta tunnt klädd, utomhus i -12 grader och vänta på bärgaren i 1 timme, inte jag i alla fall så idag tycker jag att jag har gjort en bra och medmänsklig gärning. :-)




Hur gick det med fotograferandet då? Jodå alldeles utmärkt, jag tog även foton av bilen i diket men de sätter jag inte ut av hänsyn till föraren. :-) Men jag tog fler foton på vägen hem efter allt hade gått bra så här blev de...





Den härliga solen som är på väg upp, den värmde faktist lite trots den kalla morgonen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar