fredag 17 april 2009

Har påbörjat ett stort projekt här hemma med hjälp av min underbara make som är jätteduktig med både hammare och diverse tillbehörs verktyg. Det är ju tur det då en annan är född med tummen mitt i handen. ;-) Detta ska nämligen bli en kaninbur för ytterliggare 2-3 kaniner. Har ju sedan tidigare blandiskaninen Love som är en blandning mellan Dvärvädur och Löwen. Men har nu tänkt att utöka min "djurfarm" med ett antal till, både för min skull men även som sällskap till henne. Här nedanför så kan ni följa mitt lilla bygge... Nu har stommen kommit på sin rätta plats, äntligen. Tur att man har karlar till detta, för det var lite väl tungt för mig. ;-)
Efter att maken hjälpt mig åter igen med att kapa väggvirket i sina rätta längder så fick jag äntligen börja med mitt spikande och sätta fast dem.
Måla invändigt ville jag också göra så det fick även det bli min uppgift, sen fick jag hjälp med att lägga in golvskivan till den översta buren. Maken och den äldsta sonen blev sedan tvugna att flytta på buren innan den blev för tung så de ställde den på den riktiga platsen så att vi sedan kunde fortsatta mitt projekt. Känner mig väldigt stolt idag då jag kan stoltsera med att visa att den övre buren nu är färdig och att vi påbörjat med den undre delen. I den övre delen så har jag tänkt mig att en kanin ska få bo, eventuellt så blir det en Belgisk Jätte där, dvs om jag har turen att få tag i en med den färg som jag vill ha förstårs, men vad det får ni se sedan. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar