lördag 20 juni 2009

Har haft fullt upp ett tag nu så det har blivit väldigt dåligt med uppdateringar på min blogg. Kroppen har även strejkat så jag blev mer eller mindre tvingad att ta det lugnt och bara ta dagen som den kommit. ;-)
Denna bild är från ett litet kärt besök hos oss för några dagar sedan. Det kom en liten vilsen ekorrunge som sprang och klättrade på både oss vuxna och de små trollbarnen. Till slut så hittade den en underbar plats och somnade ihoprullad i min fleccejacka i mitt knä. Mina svärföräldrar som bor på tomten bredvid i en sommarstuga på somrarna, brukar ha ekorrungar där i timmerväggen upp mot nocktaket. Men aldrig under alla dessa år så har vi haft så här tama ungar. Vi var lite oroliga att skatorna skulle ta ungen på kvällen, då mamman bara var i närheten under en stund på fm, men hon kom tillbaka och hämtade den lille, då det blev folktomt på kvällen vid stugan. Och detta till vår stora lycka.De har nu flyttat till ett nytt bo på samma tomt men i en gran en liten bit bort från huset. Svägerskan som har stuga intill granen såg dem idag så nu kan vi pusta ut och hoppas på att den får växa upp i sin egen natur. Som naturligtvis är det allra bästa för den. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar