tisdag 17 februari 2009

En av mina stora passioner består i att baka och laga mat. Tyvärr så är varken orken eller energin lika stor som förr. Önskar att det hade varit så, nu för tiden så har jag fullt sjå med att få orken att hålla bara under dygnets vakna timmar. När jag fick diagnosen Fibromyalgi, trodde jag först inte på läkaren. Visst jag låg i farozonen då jag haft långvarit smärta men inte ens i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig en av dem som skulle drabbas. Nu är jag där i alla fall men har jättesvårt för att acceptera detta och kämpar emot dagligen. Veckans sju dagar ser inte heller likadana ut, endera dagen så har jag mindre ont och det är klart att man försöker sig på lite mer avancerade sysslor i hemmet en sån gång. Andra dagar är jag i princip sängliggandes pga orkeslöshet och för hög smärta. Idag var det en mitt-i-mellan-dag, som jag kan säga ibland. Jag och minitrollet passade då på att baka lite, till hennes stora lycka. :-)
Resultatet blev lite goda kakor som vi sedan fikade och mumsade på.

1 kommentar:

  1. Och jag vet hur goda dina mumsbitar är!!! :P
    Jag hoppas verkligen inte att du går och grubblar på mina bekymmer också, jag vill absolut inte lasta dem på dig. Jag brast bara när jag hörde din röst och måste förklara. Jag klarar mig ganska bra, jag är väldigt stark, det vet du. Önskar att jag kunde avlasta dig. Hade jag haft sportlov hade jag kunnat hämta något av trollen hem till oss. Många kramar och pussar /syrran

    SvaraRadera