onsdag 18 februari 2009



Mmmm, vad gott med frukt. Det var dags att fylla på våran skål idag, det låg bara några små fjuttiga äpplen och rullade på botten så när den väl var full blev jag bara så sugen på att fota den. Naturligtvis så kunde jag ju inte låta bli att börja nalla heller. Det är så gott, till och med alla trollen, stora som små går och plockar flera gånger om dagen. Vi har faktist två sådana här skålar i trollstugan, det förslår ingenting då vi är några stycken. Har jag tur så räcker dessa till efter helgen , man får hålla tummarna för det i alla fall. ;-)

Bakningen igår tog ut all sin rätt idag. Jag har verkligen legat på sofflocket och gnidit mina leder. De har nästan dunkat i takt med hjärtat. Som tur var så hade jag ett minitroll som också var lite trött under fm så vi passade på och bäddade ner oss efter att ha tänt brasan och tittade på lite tv. Naturligtvis så somnade vi båda två rätt så snart men det gjorde ju inget, är alltid så mysigt när vi får dessa stunder ihop. Vaknade sen inte förrän 3,5 timmar senare med ett ryck då vovven väckte mig och ville ut. Hoppsan, tänkte jag sov vi så länge. Det var nog behövligt för mig, men för lilltrollet en katastrof då hon blir vaken extra länge på kvällen istället, fast det är sånt som man får ta under sådana här gånger de sker ju inte varje dag som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar