tisdag 23 juni 2009

Något underbart har hänt hos mig i trollskogen. jag har nämligen väntat och väntat i flera dagar på att en av mina härliga kaniner skulle nedkomma med små bebisar. Och kan ni tänka er, i morse när jag gick till den lilla damen så hade hon nedkommit med fem små nakenfisar som låg hopkrupna i en liten hårig hög. Kan inte beskriva min lycka över att hon var så duktig för att få sin första kull. :-)
Jag kunde bara inte låta bli att ta upp några av dem idag heller, och mamma kanin brydde sig inte ett dugg utan lät mig plocka med de småknodden hur som helst. Nu ska jag även hålla tummarna för att hon kommer att sköta om dem små också, och har vi den turen att hon är en god mor så kommer de små att se dagens ljus utanför boet om någon vecka. :-)
Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar