fredag 14 augusti 2009



Usch vad tiden har gått fort. Nu har mina små kaninbebisar hunnit bli 7 veckor gamla och strax är det dags för att slussas vidare ut i de nya hemmen. Rättare sagt på tisdag den 18 augusti så är det tidigast dags för flytt. Somaren har varit underbar med de små och jag kommer verkligen att sakna dem. Men samtidigt så hoppas jag på att de nya ägarna ska njuta av dem lika mycket som vi gjort och få dem lika underbart gosiga som vuxna. De kommer fortfarande fram när man kallar dem vid sina namn och ska upp i famnen för en stunds mys. Vi kommer dock själva att behålla den lilla hanen som kallas för Skutt. Det är min ena troll dotter som begärt att få ha honom kvar. Hade jag haft plats så hade jag nog haft alla 3 kvar men det är orimligt för jag orkar inte. Det är kämpigt ändå med all värk och jag känner att jag inte kan belasta den övriga familjen med ännu mer jobb, som tur är så får jag ta alla tillfällen i akt nu ett par dagar till och njuta av dem innan det är dags för det stora avskedet.

2 kommentarer: