fredag 9 oktober 2009

Jag är med i ett nyhetsbrev och fick nu i vintras en förfrågan om jag hade några kort på mina hundar som jag kunde bidraga med för de skulle målas av och användas som nya motiv till hennes företag Bamses Bollar Jag hade väl inte så många men skickade in ett par stycken. Hade inte den stora förhoppningen heller att någon av mina hundar skulle medverka så snacka om att man blev paff när det sedan i våras dök upp i e-posten att konstnärinnan valt min whippet som motiv. Blev mer än överlycklig nu för några veckor sedan när jag även fick besked att original motivet var ute på E-bay för försäljning. Jag chansade och hade turen att få det för en liten peng. Målningen är inte så stor ungefär 20x25 cm. Men underbar att se på. Konstnärinnan heter Lee Ann Shepard kommer från Canada och kallar tavlan för "Early Frost" =)

1 kommentar: