onsdag 26 maj 2010


Efter några kalla nätter har det äntligen blivit blom i våra äppelträd här hemma på gården och jag hoppas verkligen att de hinner slå ut och bära frukt i år. Våren är konstig nu för tiden mot när jag var barn och det känns nästan som om alla årstider har rubbats en hel del. Alla pratar ju om växthuseffekten och det kan jag nog hålla med om att det stämmer till en viss del. I alla fall så får vi hoppas på lite sol, värme, barfota mys i gräset och äpplen innan det är dags för höstens driv is och kyla. Ha det så gott, nu är det tajm för lite lunch...

1 kommentar:

  1. De kallas för järn-nätterna och jag har märkt en tendens att de är i slutet på maj istället för första dagarna i juni som det var för 15 år sedan...Odlare som man är håller man koll ;). Nu ska jag skaffa en längre vattenslang så att jag kan vattna på kökslandet. Mina äppelträd börjar blomma nu också :) Jag är så nöjd med min trädgård. Fint inlägg du skrev om farmor och farfar, de var liksom guldkanten på tillvaron för oss ungar. Kram /Therese

    SvaraRadera