söndag 23 maj 2010


Som jag berättat tidigare så trivs jag i skogen bland alla småknytt och dess mystik. Här om dagen tog jag med mig hundarna och 3 av mina egna småtroll ut för en liten picknik ute i det gröna. Vädret var väl inte det bästa, det kom en liten skur innan vi gick och sen mullrade det lite runt om, fast en bra bit bort som tur var.. :-)
När jag var liten så vistades jag mycket i skogen med farmor och farfar, vi gjorde mycket skoj ihop. Plockade lite kottar och gjorde djur, eller bara lekte och hade alltid lite fika med oss. Farfar lärde oss om fåglar och dess läten, och en gång vet jag att vi härmade en gök som blev vansinnig på oss och som jagade oss flygande. Vi fick springa för våra liv. ;-) Idag när jag hör göken så tänker jag ofta på farfar och att han är med mig, när jag är i skogen.
Farmor hade också alltid nya ideer om vad man kunde göra i skogen och av allt vi hittade på marken. Det var alltid lika kul och spännande varje gång som vi sov hos dem och tog vår lilla matsäck med oss ut för dessa utflykter. Vi cyklade ofta och tittade på djuren på landet också, ibland fick vi gå in till någon bonde och hälsa på alla djuren på nära håll, och tipspromenaderna som vi var med på, tänk vad mycket skojigt man kan minnas. Jag och farmor pratar ofta om våra gamla minnen när vi träffas, sen sitter vi och skrattar om allt tok vi gått igenom, tänk bara på alla svettapor vi mött genom åren. Ha Ha Ha, innan man visste vad det var! :-)
Ha det gott, nu ska jag göra kväller. :-)

1 kommentar: